Agencja, która wykorzystała zdjęcie ofiary ZOMO przeprasza

Agencja Project z Torunia, która wykorzystała zdjęcie ofiary ZOMO w reklamie wódki, przeprosiła za publikację w oficjalnym komunikacie.

- Pragniemy wyrazić nasz głęboki żal i zarazem przeprosić wszystkich Państwa, a w szczególności autora ilustracji oraz osoby na niej uwidocznione, za tę publikację - czytamy w oficjalnym komunikacie.

- Nie sposób znaleźć odpowiednich słów dla wytłumaczenia tak daleko idącej ignorancji i braku profesjonalizmu naszego pracownika odpowiedzialnego za tę publikację.

Agencja zapewniła także, że błąd nie wynikał z "braku szacunku dla ofiar zbrodni lubińskiej oraz innych jej uczestników", lecz z "zaniedbania w aspekcie kontroli i weryfikacji publikowanych treści". 

Afera wybuchła, kiedy producent wódki wykorzystał do swojej reklamy zdjęcie mężczyzny śmiertelnie postrzelonego podczas demonstracji "Solidarności". Firma zamieściła je na swoim Facebooku z żartobliwym hasłem "Kac Vegas? Scenariusz pisany przez Żytnią".

Radio ZET/AL

Więcej: