Schudła ponad 15 kg. Poznaj dietę znanej dziennikarki sportowej

Karolina Szostak, gwiazda telewizji Polsat nieustannie zadziwia na salonach swoją superformą. Szczuplejsza o ponad 15 kg błyszczy na ściankach. Kto stoi za jej niezwykłą metamorfozą? W jednym z wywiadów przyznała się i wspomniała o matce jej fit sukcesu. 

Nowa figura Karoliny Szostak naprawdę robi wrażenie. Znana z kobiecych, a teraz również szczupłych kształtów od kilku miesięcy króluje na salonach. W weekend nie zabrakło jej na pokazie nowej kolekcji Top Secret, gdzie zapozowała w granatowych dzwonach, czerwonej bluzce i okularach. Według wielu fanów stylizacja była nietrafiona, ale mimo to jej przemiana nadal wzbudza zachwyt. Ostatnio, jej fani skomplementowali nową sylwetkę pod kolejnym zdjęciem wrzuconym na Instagrama. Wystąpiła w czarnej stylizacji z odsłoniętymi nogami. Jak jej się udało tak szybko dojść do extra formy? My to już wiemy. Za sukcesem stoi dwuetapowa, niskokaloryczna dieta dr Dąbrowskiej, doktora nauk medycznych, autorki wielu prac naukowych i książek propagujących tzw. dietę Daniela. Największy rozgłos przyniosło jej opracowanie autorskiej diety warzywno-owocowej, która jest tylko okresową kuracją. Zaleca w tym czasie odstawienie białek, tłuszczów oraz węglowodanów szybko wchłaniających się. Ponieważ organizm uruchamia wtedy trawienie wewnętrzne, endogenne. Szybciej pozbywa się toksyn, zdegenerowanych tkanek, które są wykorzystywane jako źródło energii. W pierwszej kolejności trawi nadmiar zbędnej tkanki tłuszczowej oraz starych, zniszczonych, zanieczyszczonych, zmutowanych komórek. Wyrzuca wszystko co złe i mogłoby zaszkodzić, uruchamiając naturalne mechanizmy naprawiające. Jak twierdzi dieta przywraca zdrowie. Dostarcza enzymów, mikroelementów, witamin, korzystnie alkalizuje i odtruwa, wzmacnia własne mechanizmy, przywraca równowagę przemian. A zrzucone kilogramy są tylko efektem ubocznym.

Pamiętaj! Jeśli nigdy wcześniej nie stosowałaś/-eś terapii oczyszczającej to w pierwszym tygodniu mogą pojawiać się pewne dolegliwości, np.: osłabienie, bóle głowy, nudności, wymioty, biegunka, stany podgorączkowe, które będą reakcją na uwolnienie się toksyn z tkanek i przedostanie się ich do krwi.

Dieta nie dla każdego

Skonsultuj ją z lekarzem zanim zaczniesz ją stosować! Dieta nie jest dla kobiet w ciąży i matek karmiących, dzieci i młodzieży, osób z niedowagą, chorujących na cukrzycę typu 1, gruźlicę, nowotwory, nadczynność tarczycy, niewydolność nerek, serca, układu oddechowego i wątroby, awitaminozę, schorzenia zakaźne i genetyczne, depresję, anoreksję, bulimię.

Głodówka lecznicza. Tylko 600 kcal dziennie!

To pierwszy etap diety dr Dąbrowskiej. Trwa kilka, a nawet kilkadziesiąt dni jeśli jest taka potrzeba (śr. 10-40). W tym czasie nie należy spożywać m.in. białego cukru, białej mąki, chleba, kasz, oleju, pić kawy, mocnej herbaty, alkoholu, palić papierosów. Natomiast głównymi składnikami menu powinny być warzywa nisko skrobiowe,  najlepiej w wersji surowej i półsurowej. Ewentualnie gotowanej, pieczonej (sałatek, zup z ziołami, warzyw duszonych). Takie, jak: korzeniowe (marchew, buraki, seler, pietruszka, rzodkiew), kapustne (kapusta, kalafior, brokuł), cebulowe (cebula, por, czosnek), dyniowate (dynia, kabaczek, ogórki), psiankowate (pomidor, papryka), liściaste (sałata, natka pietruszki, zioła). Także niskocukrowe owoce, jak: jabłka, grejpfruty, cytryny i nieduże ilości jagód.

Doktor zaleca  picie zielonych soków przygotowywanych na bazie zielonych pędów roślin. Zawierają więcej bioaktywnych składników niż korzenie, posiadają też chlorofil, lepiej oczyszczają, odtruwają, odnawiają krew, ułatwiają trawienie, alkalizują, dostarczają tlenu, energii, witamin i minerałów w najlepiej przyswajalnej postaci. Zaleca je wykonywać gł. z: natki pietruszki, selera naciowego, botwiny, mniszka, pokrzywy, szczawiu, szpinaku, brokuł, kapusty, sałaty, kiełków lucerny, trawy z pszenicy. Do picia również poleca: wodę, naturalne soki warzywne i owocowe, herbaty owocoww lub ziołowy, kompoty bez cukru, wywary z warzyw.

Zdrowa dieta

Powinna trwać co tyle samo co odtruwanie, a najlepiej dwa razy dłużej. Bazą są produkty niskoprzetworzone, ziarna, chleb razowy, produkty mleczne. Także warzywa i owoce bogate w naturalne przeciwutleniacze, rośliny strączkowe, orzechy. Działają oczyszczająco, uzdrawiająco i odmładzająco. Najlepiej surowe i półsurowe. Podstawą niskokaloryczność, która według wielu badań wydłuża życie, zapobiega nowotworom i innym groźnym chorobom.

W tym czasie  nie wolno jeść wszelkich bardzo przetworzonych produktów, m.in.: z białej mąki, w proszku, sztucznie barwionych, dżemów, żółtego sera, mięsa i mięsnopodobnych, słonych przekąsek, pić kawy i herbaty, alkoholu. Więcej: ewadabrowska.pl

Redakcja Radia ZET/Wioleta Bednarczyk

Więcej: