Raport awaryjność ADAC za rok 2016

W 2016 roku pomoc drogową wzywano o 2,5% częściej niż w 2015. Łącznie odnotowano 4 081 582 interwencji.

Można wyjść z założenia, że im starsze auto, tym częściej się psuje. Najbardziej wadliwymi elementami są akumulator i silnik. Niezawodności nie można odmówić pojazdom w wieku do 5 lat – ich kierowcy wzywali pomoc drogową od 0,7%, przez 1,3%, 1,6%, 2% po 2,7% przypadków.

Najbardziej awaryjne w swoich segmentach okazały się Fiat 500, Fiat Panda, Smart Fortwo, Opel Zafira, Renault Kangoo, Peugeot 308, Ford Kuga, Monde, S-Max, Opel Insignia, Volkswagen Sharan, Mercedes klasy E, Skoda Superb, Fiat Ducato i Ford Transit.

Wzorowo poradzili sobie Volkswagen Fox, Opel Agila, BMW serii 1, X1, serii 3, serii 5, X3, Toyoty Auris, Aygo, Mercedesy klasy A i B, C, GLK, SLK, Audi A4, A5, Q5, A6.

Raport niezawodności opublikowała firma J.D. Power, uwzględniając średnią liczbę usterek jaka przytrafia się 100 egzemplarzom. Średnia wyniosła 156:

  1. Lexus (110)
  2. Porsche (110)
  3. Toyota (123)
  4. Buick (126)
  5. Mercedes-Benz (131)
  6. Hyundai (133)
  7. BMW (139)
  8. Chevrolet (142)
  9.  Honda (143)
  10. Jaguar (144)
  11. KIA (148)
  12. Lincoln (150)
  13. MINI (150)
  14. GMC (151)
  15. Cadillac (152)
  16. Audi (153)
  17. Volvo (154)
  18. Chrysler (159)
  19. Subaru (164)
  20. Volkswagen (164)
  21. Mazda (166)
  22. Acura (167)
  23. Nissan (170)
  24. Land Rover (178)
  25. Mitsubishi (182)
  26. Ford (183)
  27. RAM (183)
  28. Dodge (187)
  29. Infiniti (203)
  30. Jeep (209)
  31. Fiat (298)

RadioZET/ADAC/J.D. Power/Rafmarmoto/MS

Więcej: