Wikipedia nie wierzy informacjom z Daily Mail

Redaktorzy tworzący internetową encyklopedię uznali, że Daily Mail nie jest wiarygodnym źródeł informacji i wprowadzili zakaz używania wiadomości z tabloidu jako podstawy do opracowywanych artykułów.

Decyzja argumentowana jest dużą liczbą „fałszywych wiadomości” publikowanych zarówno przez papierową, jak i elektroniczną wersję gazety. Podawane informacje nie są sprawdzane z należytą rzetelnością w związku z nastawieniem na szukanie sensacji.

Zakaz ma obowiązywać na brytyjskiej edycji Wikipedii – twórcy zdecydowali, że będą powoływać się na inne źródła informacje. Ban nie jest całkowity – w nadzwyczajnych sytuacjach można będzie poprzeć podawane we wpisach fakty artykułem z tabloidu.

Do przejrzenia i zweryfikowania jest około 12 000 odnośników do tekstów z Daily Mail do czasu zakazu – w miarę możliwości mają być one zmienione na inne źródła.

Wyjątek zrobiono dla artykułów o samej gazecie - tam powoływanie się na treści tabloidu mają być jak najbardziej dozwolone.

Czy zakaz korzystania z informacji tabloidu zwiększy wiarygodność Wikipedii?

RadioZET.pl/Wikipedia/MT