Ryby w Biedronce zawierały rtęć - sprawdź które i odzyskaj pieniądze

Stek z marlina hiszpańskiego o numerze partii 43701 może zawierać zbyt duże stężenie rtęci. „Biedronka”, która sprzedawała tę rybę, apeluje o zwracanie towaru.

Sieć dyskontów prosi, by przynosić ryby do sklepu - bez znaczenia, czy zostały już otwarte. By odzyskać pieniądze, nie trzeba mieć nawet paragonu. Wystarczy odnieść stek z marlina. 

Sytuacja jest o tyle poważna, że ryby trafiły do sklepów na terenie całego kraju.W kwietniu 2015 roku mieliśmy do czynienia z podobnym przypadkiem. Wtedy „Biedronka” musiała wycofać ze sprzedaży stek z rekina o numerze partii 5051. Przyczyną również było zbyt wysokie stężenie rtęci.

Co ciekawe, rtęć można znaleźć w ciałach wszystkich ryb, ale w niektórych przypadkach jest jej zbyt dużo z powodu zanieczyszczenia środowiska.

Oświadczenie Jeronimo Martins Polska S.A., właściciela "Biedronki", dla radiozet.pl:

"

"Potwierdzamy, że 19 stycznia br. produkt „Mrożony stek z marlina” firmy FRIME, oznakowany numerem partii 43701, został wycofany ze sprzedaży ze sklepów Biedronka w całej Polsce. Powodem wycofania było podejrzenie przekroczenia dopuszczalnego poziomu rtęci ww. produkcie dostarczonym przez firmę FRIME. Zgodnie z obowiązującymi w naszej sieci standardami, podejrzenie nawet minimalnych przekroczeń normy stanowi podstawę do wycofania produktu.

Klienci, którzy kupili w naszej sieci „Mrożony stek z marlina” dostarczony przez firmę FRIME, o wskazanym numerze partii, mogą dokonać jego zwrotu w dowolnym sklepie sieci Biedronka. Wystarczy, że zwrócą produkt lub jego część wraz z opakowaniem (co konieczne jest do identyfikacji partii produktu), a otrzymają zwrot należności. Komunikat do klientów o wycofaniu produktu i możliwości jego zwrotu został umieszczony na tablicach informacyjnych w sklepach Biedronka.

O podjętych działaniach powiadomiono również dostawcę wskazanego produktu. Sposób postępowania naszej sieci w tej kwestii jest konsekwencją funkcjonowania rozbudowanego systemu kontroli jakości i bezpieczeństwa produktów. System wdrożony przez JMP, obejmuje m.in. regularne badania produktów pod kątem spełnienia najwyższych standardów bezpieczeństwa żywności, a także procedury w przypadku wystąpienia wątpliwości odnośnie jakości sprzedawanych artykułów." "

Radio ZET/ŁS

Więcej: